Jurnalul unei iubiri imposibile(Review)

DSCN5082

Intre zidurile Florentei s-au cusut si s-au descusut intrigi, s-au legat si s-au dezlegat iubiri. Zidurile batrane, au fost martori tacuti ale atatora povesti, si au servit drept muza pentru atatia artisti.

Romanul Kayei de Vos se foloseste de zidurile Florentei pentru a crea un cadru romantic si cald unor povesti cel putin stranii, trei la numar. Primele doua, sunt cu adevarat bizare, iar cea din urma, ceva mai potolita iti dau o senzatie cel putin ciudata. Mie imi dau senzatia ca am scapat ceva cand am citit cartea pentru prima data. Chiar si acum cand incerc sa va povestesc depre carte,  o senzatie greu de descris ma incearca. Cu toate astea, am sa incerc sa va conving sa cumparati si sa cititi cartea chiar daca ajungeti sau nu la Florenta vara asta. Romanul asta mi se pare un bilet de 25 de lei catre inima Toscanei.

Cu senzatia ca e ceva mai mult de spus, de explorat in prima noastra poveste, am sa va prezint putin despre ea. E vorba de un jurnal uitat in care sunt relatate povesti ce par ca nu au legatura cu lumea asta. E aproape ca un roman politist, in care vrei sa afli cine este misteriosul strain ce intra in viata eroinei noastre si reuseste sa i-o dea peste cap. Aceasta prima poveste, ma face sa ma intreb: Ce as face daca as gasi un carnet uitat undeva? As avea curajul sa-l iau? As incerca sa-l innapoiez? Tot ceea ce am inteles de aici e ca, acest carnet era destinat autoarei, care a reusit, cu toate intentiile bune sa il pastreze si sa creeze una dintre cele mai puternice povesti pe care le-am citit (am terminat cartea candva in februarie, si 4 luni dupa, tot simt ca am pierdut ceva pe drum).

Cea de-a doua poveste, e cel putin la fel de stranie ca si prima, daca nu chiar mai mult. E o poveste ce transcede moartea, o poveste care ma face sa ma gandesc la posibilitatea calatoriei in timp, dar si la existenta fantomelor. Pe scurt, ce ai face daca te-ai intalni cu un signor florentin care pretinde ca este conte? Ai lasa totul ca sa vezi lumea cu el, chiar daca cunoscutii te-ar da disparuta? Si cel mai important: cine este cu adevarat contele? Din ce lume vine? Si ce cauta?

Cea de-a treia poveste, nu cred ca a fost bine inteleasa de mine. Am citit-o imediat dupa ce am terminat-o pe cea de-a doua, avand capul plin de intrebari, asa ca trbuie sa ma duc sa il prind esenta cum trebuie. Din cate imi amintesc e vorba despre un cuplu, cu o iubire veche si temeinica. O ea ramasa singura, care intr-o zi isi aminteste sau chiar isi vede sotul mort? Ideea e ca istorisirea asta e putin mai dulce, parca usor mai putin stranie decat primele doua. Personajele nu mai sunt asa de magnetice, dar iubirea dintre protagonisti e ceva la care oricine ar aspira.

Povestile sunt intr-adevar captivante, si iti lasa un gust usor amar, iar eu de fiecare data cand ma gandesc la povestile astea imi vine sa iau carte din nou ca sa o recitesc. Oricat de bizare ar fi, povestile sunt minunate, iar cadrul de desfasutare inca mai atragator.Despre cadru se scrie mult, cu detalii atent studiate depre arhitectura locului. Pe mine m-a tentat cartea caci actiunea se petrece in Firenze, si nu cred ca-s prea multe carti care sa-i aduca un elogiu asa frumos.

Asa ca daca vreti sa vizitati Florenta, cat timp va ascundeti de canicula, sau chiar ajungeti la Florenta( cartea asta e un ghid turistic chiar bun si usor romantat), eu zic sa va duceti sa cumparati cartea, e foarte, foarte , foarte interesanta.

Ca sa va conving, oleaca, mai mult va atasez linkul editurii Humanitas, unde puteti incerca sa cititi cateva fragmente, pe mine chiar aceste fragmente m-au convins sa caut si sa citesc cartea.

http://www.humanitas.ro/humanitas-fiction/jurnalul-unei-iubiri-imposibile

http://www.humanitas.ro/files/media/jurnalul-unei-iubiri-imposibile.pdf

  Your favourite doctor,

cropped-medicih.jpg

Leave a Reply

